Zmiana stylu? Jeśli styl jest dobry, to działa i jest efektywny. Jeśli, choć modny, nie działa i jest nieefektywny – to po prostu nie jest dobry. Prawdziwi liderzy wiedzą, że każdy pracownik jest inny, potrafią rozpoznać, co jest ważne dla każdego z ich podwładnych, co każdy z członków ich zespołu lubi i potrafi robić najlepiej, czego może uczyć innych, w czym i kiedy potrzebuje pomocy. Pomóc w tym mogą systematyczne badania oczekiwań i satysfakcji pracowników.
Turkus? Struktura organizacji, która zakłada brak hierarchii wewnętrznej i systemu motywacyjnego cieszy się coraz większym zaintrygowaniem. W turkusowej organizacji wszyscy jej członkowie są odpowiedzialni za organizację. Jeśli czują, że coś powinno się wydarzyć, mają obowiązek się tym zająć. Wszyscy muszą się czuć nieskrępowani w czynieniu innych odpowiedzialnymi za ich zobowiązania przez wykorzystanie informacji zwrotnej i pełnej szacunku konfrontacji. To ostatnie bardzo mi się podoba – kłótnia na argumenty.
Turkusowe organizacje odkryły klucz do skutecznego działania. Z wykorzystaniem systemu opartego na relacjach między pracownikami, bez potrzeby hierarchii czy modelu konsensusu. Zamiast prób przewidywania i kontrolowania przyszłości, członkowie organizacji zapraszani są, żeby wsłuchiwać się z uwagą w to, co się dzieje i rozumieć, czym chce się stać organizacja oraz jakiemu chce służyć celowi – ocenia Tamara Bieńkowska, trener, coach, specjalizuje się w sztuce prowadzenia sporów.
więcej: http://www.pulshr.pl/zarzadzanie/style-zarzadzania-czy-turkus-to-dobry-kierunek-dla-menedzerow,49706.html